Master Opleiding in Chemie in Nederland

Vind Masters in Chemie in Nederland

Chemie

Om met succes een Masters diploma te krijgen, moet u een aantal studiepunten te verkrijgen door het passeren van de afzonderlijke modules. Meest onderwezen Masters hebben een aantal core modules die je moet nemen en om de kwalificatie te verkrijgen. De beoordeling van het onderzoek Masters is bijna altijd volledig door een enkel proefschrift module of project.

Chemie wordt vaak aangeduid als de centrale wetenschap, omdat het de andere takken van de natuurwetenschappen met elkaar lijkt te verenigen, zoals biologie, geologie, en natuurkunde. Vele mensen zijn van mening dat de oorsprong van de chemie vele duizenden jaren terug kan worden getraceerd, naar de praktijk van de alchemie.

Nederland is een bestanddeel land van het Koninkrijk van Nederland, bestaande uit twaalf provincies in Noord-West-Europa en de drie eilanden in het Caribisch gebied. Engels sprekende studenten zal geen problemen hebben het vinden van geschikte cursussen. Voor internationale studenten die aan universiteiten in Nederland, een aantal beurzen beschikbaar.

Master Porgramma in Chemie in Nederland

Masters in Atomic Scale Modelling of Physical, Chemical and Bio-Molecular Systems
 (ATOSIM)

Sapienza University of Rome
Campus Voltijd 2 jaar October 2019 Nederlanden Amsterdam

AtoSiM is een tweejarige opleiding tot master in de fysica of chemie gericht op computermodellering van fysische, chemische en biomoleculaire systemen. [+]

AtoSiM is een tweejarige opleiding tot master in de fysica of chemie gericht op computermodellering van fysische, chemische en biomoleculaire systemen. AtoSiM wordt gezamenlijk beheerd door:

Ecole normale supérieure de Lyon, Frankrijk Universiteit van Amsterdam, Nederland Vrije Universiteit Amsterdam, Nederland Università degli studi di Roma, "la Sapienza", Italië

Deze tweejarige opleiding biedt een kwalificatie op hoog niveau op het snel groeiende gebied van computermodellen in fysische, chemische en bio-moleculaire wetenschappen. Deze sterk geïntegreerde cursus bestrijkt een hele reeks technieken: van kwantummechanische atomistische beschrijvingen tot grofkorrelige mesoscopische modellen. Bijzondere toepassingsgebieden zijn onder meer gecondenseerde materie en statistische fysica, chemie, fysische chemie, materiaalkunde en theoretische biomoleculaire wetenschap. De opleiding is opgedeeld in vier delen. Alle studenten volgen eerst cursussen in Amsterdam, vervolgens in Rome en uiteindelijk in Lyon om een ​​drievoudig diploma te behalen. ... [-]

Master in de chemie

Vrije Universiteit Amsterdam
Campus Voltijd 2 jaar September 2019 Nederlanden Amsterdam

Master in de chemie

De masteropleiding in de chemie is een uitdagende opleiding voor studenten die al een stevige achtergrond in de chemie en die staan ​​te popelen om hun kennis en ervaring uit te breiden. Chemie is geen geïsoleerd discipline: het vormt de brug tussen biologie aan het ene uiteinde van het spectrum (biomoleculaire chemie) en fysica aan de andere kant (fysisch-theoretische chemie). Een master in de chemie kan leiden tot een spannend, goed betaalde carrière met uitgebreide mogelijkheden voor het nastreven van je ambities.

Chemie is een joint degree-opleiding van de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit Amsterdam. De cursussen worden gegeven in de twee faculteiten Wetenschappen. Afgestudeerden krijgen een diploma erkend door beide universiteiten.... [-]

Master of Science in Chemistry (Wetenschap voor energie en duurzaamheid)

University of Amsterdam
Campus Voltijd 24 maanden September 2019 Nederlanden Amsterdam

Science for Energy and Sustainability (SES) is een tweejarig interdisciplinair traject binnen de masteropleidingen Scheikunde en Natuurkunde en Sterrenkunde. Het combineert 'hard' wetenschappelijk onderzoek met de analyse van maatschappelijke vraagstukken, bedrijfsmodellen en overheidsvoorschriften. Het is een joint degree-programma met de Vrije Universiteit Amsterdam, zodat u kunt profiteren van de expertise, netwerken en onderzoeksprojecten aan beide universiteiten. [+]

Is Science for Energy and Sustainability in Amsterdam het nummer voor mij?

Het is, als je:

zijn geïnteresseerd in duurzame chemie en katalysewil (meer) bewust worden van de wetenschappelijke, technologische en maatschappelijke uitdagingen voor onze toekomstwillen leren hoe ze hernieuwbare energiebronnen kunnen bevorderen, duurzame ontwikkeling kunnen bevorderen en hulpbronnen efficiënter kunnen gebruikenwillen de ontwikkeling van technologische oplossingen voor wereldwijde energie- en duurzaamheidsproblemen bestuderen, evenals de maatschappelijke context van mondiale ontwikkelingen op dit gebiedwillen een carrière nastreven die zich richt op het ontwikkelen van duurzame oplossingen voor onze huidige urgente mondiale situatie met betrekking tot energie, klimaat en duurzaamheid.Wat heeft Science for Energy en Sustainability in Amsterdam te bieden?... [-]